Короткий опис(реферат):
У статтю досліджено споживачі текстильних товарів, чинники зовнішнього та внутрішнього впливу, що формують споживчу поведінку, та методи впливу на неї. Дослідження споживачів проведено в напрямку трьох груп стратегічних рішень, пов’язаних із мотивацією споживачів, сегментацією ринку та їх поведінкою. Проаналізовано мотиви здійснення покупки текстильних товарів (раціональні та емоційні). Визначено особливості формування попиту на них. Проведено сегментацію споживачів за різними критеріями: на основі типології споживачів, рівня доходів, статусу покупця та споживача. Розроблені профілі споживачів текстильних товарів, запропоновано стратегії позиціювання роздрібних торговців, орієнтованих на різні сегменти споживачів, що дозволяє встановити зв’язок між споживацькими потребами та умовами ефективної організації торгівлі текстильними товарами. Сформовано загальні та специфічні підходи до мерчандайзингу текстильних товарів як засобу впливу на прийняття рішення про покупку, врахування яких дозволить передбачити модель поведінки споживачів. Визначено чинники, які викликають дискомфорт у сприйнятті текстильних товарів у магазині. // The article analyzes consumers of textile products, factors of internal and external influence, which determine consumer behavior, and methods for rendering influence on this behavior. The consumer analysis has been conducted in the direction of three groups of strategic decisions, related to the motivation of consumers, market segmentation and behavior of consumers. The motivations of buying textile products (both rational and emotional) have been analyzed. The specific features of demand creation for these products has been identified. Segmentation of consumers has been carried out by various criteria: on the basis of typology of consumers, income level, status of buyer and consumer. Profiles of consumers of textile products together with positioning strategies for trading consumer-oriented enterprises have been developed, providing establishment of a connection between consumer needs and the conditions of efficient organization of textile trade. Both general and specific approaches to merchandising textile products as a means of influence on decision to purchase have been formulated, which will allow to foresee models of consumer behavior. The factors that cause discomfort in the perception of textile goods in a store have been identified.