DSpace Repository

Predicting activity results of the specialized tour operator

Show simple item record

dc.contributor.author Romanov, А.
dc.contributor.author Drobotova, М.
dc.contributor.author Krasnomovets, V.
dc.contributor.author Radchenko, O.
dc.contributor.author Романов, А. Д.
dc.date.accessioned 2024-03-01T12:40:21Z
dc.date.available 2024-03-01T12:40:21Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Predicting activity results of the specialized tour operator / А. Romanov, М. Drobotova, О. Radchenko, V. Krasnomovets // SHS Web of Conferences, Том 65, 2019, 6 p. en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.1051/shsconf/20196505002
dc.identifier.uri https://dspace.megu.edu.ua:8443/jspui/handle/123456789/4768
dc.description.abstract Hospitality provides wide opportunities for entrepreneurship. Feasibility and forecasting of results have always been relevant for implementation of entrepreneurial ideas. Aim of the study is to clarify specifics of forecasting of specialized tour operators’ activities. Forecasting methods in tourism, as a rule, are based on opinion polls and extrapolation techniques. Difficulties with forecasting of results are related to indefinite part of specialized tours in overall volume of tours. And for every specialized tour this part depends from character and number of factors, which define demand for tourist product. Result of the study is the proposed algorithm for finding of planned sales of specialized tours for ensuring of profitable activities. With the example of gastronomical tours, which have good perspectives in Ukraine, it is proved that planning of more than 25-30% of specialized tours in overall sales of tours is not feasible. Finding of this research can be applied to product development, as well as marketing and strategic planning. // Гостинність відкриває широкі можливості для підприємницької діяльності. Техніко-економічне обґрунтування та прогнозування результатів завжди були актуальними для реалізації підприємницьких ідей. Метою дослідження є з'ясування особливостей прогнозування діяльності спеціалізованих туроператорів. Методи прогнозування в туризмі, як правило, базуються на соціологічних опитуваннях і методах екстраполяції. Труднощі з прогнозуванням результатів пов'язані з невизначеною часткою спеціалізованих турів у загальному обсязі турів. І для кожного спеціалізованого туру ця частина залежить від характеру та кількості факторів, які визначають попит на туристичний продукт. Результатом дослідження є запропонований алгоритм знаходження планових продажів спеціалізованих турів для забезпечення прибуткової діяльності. На прикладі гастрономічних турів, які мають хороші перспективи в Україні, доведено, що планувати більше 25-30% спеціалізованих турів у загальному обсязі продажів турів недоцільно. Результати цього дослідження можуть бути застосовані для розробки продукту, а також для маркетингу та стратегічного планування. en_US
dc.publisher SHS Web of Conferences, Том 65, 2019 en_US
dc.subject Predicting activity en_US
dc.subject tour operator en_US
dc.subject туроператор en_US
dc.subject прогнозування діяльності en_US
dc.title Predicting activity results of the specialized tour operator en_US
dc.title.alternative Прогнозування результатів діяльності спеціалізованого туроператора en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account