Короткий опис(реферат):
Розкрито теоретико-методологічні аспекти застосування інформаційних технологій в умовах змішаного навчання. Висвітлено сутність поняття «інформаційні технології», види інформаційних технологій та дидактичні особливості організації уроку історії з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Здійснено аналіз застосування інформаційних технологій в освітньому процесі. Розкрито роль застосування інтерактивних технологій на уроках історії, мультимедійних технологій, новітніх освітніх платформ та цифровиз за стосунків. Наведена розробка уроку з історії з застосуванням інформаційних технологій. = The theoretical and methodological aspects of the application of information technologies in the conditions of mixed education are disclosed. The essence of the concept of «information technologies», types of information technologies and didactic features of the organization of a history lesson using information and communication technologies are highlighted. An analysis of the use of information technologies in the educational process was carried out. The role of the use of interactive technologies in history lessons, multimedia technologies, the latest educational platforms and digitalization in relationships is revealed. The development of a history lesson with the use of information technologies is given.