Abstract:
У роботі розкриваються теоретико-методичні аспекти впровадження технологій формування національно-патріотичної свідомості молодших школярів в умовах воєнного стану на уроках в початкових класах, їх роль у модернізації громадянського виховання та розвитку дітей молодшого шкільного віку в освітньому середовищі Нової української школи. Автором теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови впровадження технологій формування національно-патріотичної свідомості молодших школярів на уроках різних освітніх галузей в початкових класах. The paper reveals the theoretical and methodological aspects of the implementation of technologies for the formation of national-patriotic consciousness of younger schoolchildren in the conditions of martial law in lessons in primary grades, their role in the modernization of civic education and the development of children of younger school age in the educational environment of the New Ukrainian School. The author theoretically substantiated the organizational and pedagogical conditions for the implementation of technologies for the formation of national-patriotic consciousness of younger schoolchildren in the lessons of various educational fields in primary grades.