Abstract:
У статті з’ясовано інноваційні технології у мовно-літературній освітній галузі початкової школи. Розглянуто поняття «інноваційна технологія навчання» та висвітлено педагогічні умови організації
інноваційного навчання в початковій школі. Обґрунтовано використання інноваційних технологій як
важливого чинника для розвитку пізнавальних здібностей учнів початкової школи. З’ясовано, що саме
інноваційні технології відіграють важливу роль в освітньому процесі, бо організовано так, щоб усі
молодші школярі брали участь і пізнавали, вони мають змогу розуміти й рефлектувати з того, що
вже вміють. З’ясовано, що інноваційні технології справді відкривають нові можливості для розвитку
особистості через реалізацію її пізнавальних інтересів і потреб. Організація ефективної комунікації в такому контексті стає важливою складовою, оскільки дає змогу забезпечити успішну взаємодію між учасниками процесу. Учасники процесу комунікації в інноваційному середовищі мають бути
більш мобільними, оскільки технології надають можливість взаємодіяти в будь-який час і в будьякому місці. Вони також повинні бути більш відкритими до нових ідей і поглядів, оскільки інноваційні
рішення часто вимагають креативного підходу та прийняття новаторських рішень. Злагоджене
поєднання інноваційних технологій і традиційних методів навчання створює оптимальну платформу
для засвоєння навчального матеріалу в початковій школі. Представлено різноманіття інноваційних
технологій навчання, яке дає вчителю можливість належним чином вибирати методи, спеціально
підходящі для конкретної теми, а також адаптувати їх до рівня знань учнів у класі. Досліджено
переваги інноваційних технологій навчання, які передбачають можливість виконання більшого обсягу
роботи за той самий проміжок часу, а також досягнення високої ефективності у засвоєнні матеріалу й формуванні вмінь, інноваційні технології навчання сприяють розвитку навчальної діяльності,
у тому числі плануванню, рефлексії, самоконтролю та взаємоконтролю. Вони також сприяють формуванню мотивації для навчання, створенню гуманних стосунків між дітьми, а також розвивають
навички співпраці й колективної роботи. З’ясовано, що внаслідок оптимального використання різних
інноваційних технологій навчання змінюються позиції вчителя й учнів в освітньому процесі. // The article explains innovative technologies in the linguistic and literary field of primary school education.
The concept of “innovative learning technology” is considered and the pedagogical conditions for organizing
innovative learning in elementary school are highlighted. The usage of innovative technologies as an important
factor for the development of cognitive abilities of primary school students is substantiated. It was found that
innovative technologies play an important role in the educational process, because it is organized so that
all younger schoolchildren participate and learn, they have the opportunity to understand and reflect on
what they already know. The innovative technologies really open up new opportunities for the development of the personality through the realization of his cognitive interests and needs. The organization of effective
communication in such a context becomes an important component, as it allows to ensure successful
interaction between the participants of the process. Participants of the communication process in an innovative
environment should be more mobile, as technologies provide the opportunity to interact at any time and in any
place. They also need to be more open to new ideas and perspectives, as innovative solutions often require
a creative approach and innovative decision-making. A harmonious combination of innovative technologies
and traditional teaching methods creates an optimal platform for mastering educational material at primary
school. A variety of innovative teaching technologies is presented, and it gives the teacher the opportunity to
properly choose methods specially suitable for a specific topic, as well as to adapt them to the level of students’
knowledge in the classroom. The author investigated advantages of innovative learning technologies, which
include the possibility of performing a larger amount of work in the same period of time, as well as achieving
high efficiency in learning the material and forming skills and abilities, innovative learning technologies
contribute to the development of educational activities, including planning, reflection, self-control and mutual
control. They also contribute to the formation of motivation for learning, help to create humane relationships
among children, and also develop the skills of cooperation and teamwork. It was found that as a result
of the optimal using various innovative learning technologies, the positions of the teacher and students in
the educational process are changed.