dc.identifier.citation |
Напрями, методи та форми національно-патріотичного виховання молодших школярів в умовах воєнного стану / Л. Б. Мельничук, Т. І. Пагута // Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука.Серія: "Педагогіка та спихологія" / ред. кол. : О. О. Марчук, М. А. Августюк, Е. З. Івашкевич та ін. ; Міжнар. економ.-гуманіт. ун-т ім. Степана Дем’янчука. - Рівне : Видав. дім "Гельветика", 2004. - № 1. - С. 28-33. |
en_US |
dc.description.abstract |
Статтю присвячено актуальній проблемі національно-патріотичного виховання молодших школярів в умовах воєнного стану. У статті виокремлено й обґрунтовано соціально-педагогічні умови
національно-патріотичного виховання в умовах воєнного стану (бесіди патріотичного змісту, ознайомлення з національними символами та традиціями, проєктна діяльність і майстер-класи, екскурсії
та віртуальні подорожі, участь у соціальних проєктах, зустрічі з ветеранами СВО та героями ЗСУ).
У статті акцентовано увагу на важливості забезпечення інформаційної безпеки дітей, оскільки
Російська Федерація залучає українських дітей до несвідомого вчинення злочинів в онлайн-середовищі.
У цьому зв’язку проаналізовано сутність інструктажу для дітей із правил поведінки в інтернетпросторі. Проаналізовано виховні заходи патріотичного змісту для молодших школярів, наведено
приклади мультфільмів національно-патріотичного змісту, які нами рекомендовано для перегляду
з подальшим обговоренням; охарактеризовано інноваційні форми, методи та засоби національно-патріотичного виховання, обґрунтовано їх значення у формуванні національної самосвідомості й активної
громадянської позиції учнів початкової школи. У статті розкрито сутність масової форми організації національно-патріотичного виховання – Міжнародних учнівських громадських читань «Я голосую
за мир», наведено зразки творів учнів початкової школи, уміщених у цьогорічному збірнику читань.
Обґрунтовано, що війна з Росією актуалізувала потребу в національно-патріотичному вихованні всіх
громадян України і молодших школярів зокрема, адже молодший шкільний вік є особливим періодом
в онтогенезі, у набутті досвіду соціальної поведінки, почуттєвої, морально-етичної та естетичної
сфери як основи для подальшого формування високої національної самосвідомості, активної громадянської позиції, готовності до захисту національних інтересів, незалежності й цілісності України. // The article is devoted to the topical issue of national-patriotic education of junior schoolchildren under
martial law. The article identifies and substantiates the socio-pedagogical conditions of national and patriotic
education under martial law (patriotic conversations, familiarisation with national symbols and traditions,
project activities and workshops, excursions and virtual trips, participation in social projects, meetings
with veterans of the Armed Forces and heroes of the Armed Forces of Ukraine). The article focuses on
the importance of ensuring children’s information security, as the Russian Federation involves Ukrainian
children in unconsciously committing crimes in the online environment. In this regard, the author analyses
the essence of instruction for children on the rules of behaviour in the Internet space. The author analyses educational activities with patriotic content for primary school children, provides examples of cartoons
with national and patriotic content which we recommend for viewing with further discussion; describes
innovative forms, methods and means of national and patriotic education, substantiates their importance
in the formation of national identity and active citizenship of primary school students. The article reveals
the essence of the mass form of organising national-patriotic education – the International Student Public
Readings “I Vote for Peace”, and provides samples of works by primary school students included in this
year’s collection of readings.
It is substantiated that the war with Russia has actualised the need for national and patriotic education
of all citizens of Ukraine and junior schoolchildren in particular, since junior school age is a special period
in ontogenesis, in gaining experience of social behaviour, sensual, moral, ethical and aesthetic spheres as
a basis for further formation of high national consciousness, active citizenship, readiness to protect national
interests, independence and integrity of Ukraine. |
en_US |