Короткий опис(реферат):
У статті наведено результати факторного аналізу сформованості показників професійної
готовності студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» до мистецько-освітньої діяльності.
Професійна готовність до мистецько-освітньої діяльності майбутніх учителів початкової школи –
інтегроване утворення особистості, спрямоване на ефективне розв’язання освітніх завдань за допомогою сформованої системи психолого-педагогічних і методико-мистецьких знань, умінь, мотивів
і ціннісних ставлень, якостей та здібностей педагога, потрібних для ефективного виконання всіх
видів мистецько-освітньої діяльності. Оптимальним вважаємо виокремлення таких компонентів цієї
готовності: мотиваційного, когнітивного, ціннісно-естетичного, діяльнісно-технологічного, особистісно-рефлексивного. Цілісність професійної готовності майбутніх учителів початкових класів до
мистецько-освітньої діяльності перевіряли за статистичним критерієм Колмогорова – Смирнова та методом лінійної кореляції К. Пірсона, методом Є. Пустильника для визначення відповідності емпіричних даних законам факторного аналізу.
Узагальнюючи результати факторного аналізу, доходимо висновків про те, що виявлено доволі
тісний зв’язок між факторами, які визначають ціннісно-естетичний і діяльнісно-технологічний компоненти готовності вчителя початкової школи до мистецько-освітньої діяльності. Дієвим у професійній підготовці студентів до мистецько-освітньої діяльності в початковій школі є фактор, що
безпосередньо пов’язаний із професійно-педагогічними та рефлективними здібностями особистості
в середовищі закладу загальної середньої освіти.
Отже, розроблення і впровадження авторської моделі професійної підготовки майбутніх фахівців
початкової школи в галузі мистецької освіти засобами інноваційних технологій навчання сприятиме
зростанню рівня професійної готовності вчителя до розв’язання завдань художньо-естетичного
виховання молодших школярів, формуванню конкурентоспроможного педагога, здатного до творчої
самореалізації у професійній діяльності. // The article presents the results of a factor analysis of the formation of indicators of professional readiness
of students of the specialty 013 “Elementary education” for artistic and educational activities. Professional
readiness for the artistic and educational activities of future primary school teachers is an integrated
personality formation aimed at effectively solving educational tasks with the help of a formed system
of psychological-pedagogical and methodological-artistic knowledge, skills, motives and values, qualities
and abilities of the teacher, necessary for effective implementation of all types of artistic and educational
activities. We consider it optimal to distinguish the following components of this readiness: motivational,
cognitive, value-aesthetic, activity-technological, personal-reflective. The integrity of the professional
readiness of future elementary school teachers for artistic and educational activities was checked using
the Kolmogorov-Smirnov statistical criterion and the linear correlation method of K. Pearson and the method
of E. Pustilnyk to determine the correspondence of empirical data to the laws of factor analysis.
Summarizing the results of the factor analysis, we come to the conclusion that there is a fairly close
connection between the factors that determine the value-aesthetic and activity-technological components of the primary school teacher’s readiness for artistic and educational activities. Effective in the professional
preparation of students for artistic and educational activities in primary school is a factor that is directly related
to the professional-pedagogical and reflective abilities of the individual in the environment of the general
secondary education institution.
Therefore, the development and implementation of the author’s model of professional training of future
primary school specialists in the field of art education by means of innovative learning technologies will
contribute to the growth of the level of professional readiness of the teacher to solve the tasks of artistic
and aesthetic education of younger schoolchildren, the formation of a competitive teacher capable of creative
self-realization in professional activities.