Abstract:
Стаття присвячена актуальній проблемі національно-патріотичного виховання молодших школя-рів, що є важливою складовою системи освіти та соціального розвитку. У статті здійснено аналіз реалізації національно-патріотичного виховання молодших школярів у контексті інтегрованого курсу «Я досліджую світ» в рамках Нової української школи. Виокремлено основні завдання національно-патріотичного виховання у школі: формування національної свідомості; розвиток громадянської відповідальності; розбудова міжкультурного розуміння; формування громадянського патріотизму; розвиток комунікативних навичок; підтримка духовного розвитку. Зроблено огляд педагогічних стра-тегій, методів та практик, спрямованих на формування в учнів почуття національної самосвідо-мості та патріотизму. Автори розглядають вплив інтегрованого підходу до навчання на формування цінностей громадянськості та національної ідентичності у молодших школярів. Зокрема, акценту-ється увага на включенні у навчальний процес вивчення історії, культури та мови України через цікаві проекти та практичні дії. Стаття також надає практичні поради для вчителів щодо ефективного впровадження національно-патріотичного виховання у зміст інтегрованого курсу «Я досліджую світ», що сприяє формуванню громадянських якостей та готовності до активної участі в житті суспільства. Реалізація цього курсу включає різноманітні завдання та методи, спрямовані на фор-мування гармонійно розвиненої особистості, готової до активної участі в життя своєї країни. Виділино кілька способів реалізації мети й завдань національно-патріотичного виховання молодших школярів у змісті інтегрованого курсу «Я досліджую світ»: вивчення історії та культури України; дослідницькі проєкти з елементами культурології; мовленнєвий розвиток через літературні твори; екскурсії та віртуальні подорожі; святкові заходи та тематичні тижні; інтерактивні уроки тощо.