Короткий опис(реферат):
У статті обґрунтовано особливості розвитку пізнавальної активності учнів на уроках інтегрова-ного курсу «Я досліджую світ» у початкових класах Нової української школи. З’ясовано, що найваж-ливішим мотивом пізнавальної діяльності людини, який збуджує її до пошуку істини, є пізнавальний інтерес. Досліджено, що розвиток у молодших школярів пізнавальної активності та інтересу до знань є найважливішою умовою виховання таких цінних якостей, як розвиток пізнавальних здібностей; зміц-нення умінь і навичок самостійно засвоювати та осмислювати навчальний матеріал; формування основних інтелектуальних умінь, необхідних для оволодіння інтегрованим курсом «Я досліджую світ» в початкових класах. Доведено, що цілеспрямованість розумової активності, розвиток інтелектуальної рефлексії та природжених задатків учнів залежить від пізнавальної активності. Визначено сутність понять «пізнавальна активність» та «пізнавальний інтерес». Представлено методику розвитку піз-навальної активності учня початкової школи. Висвітлено стадії формування пізнавальної активності учнів. Охарактеризовано умови формування позитивного ставлення до навчальної діяльності молодших школярів. Описано ефективні засоби розвитку пізнавальних інтересів дітей до навчання. Досліджено педагогічні умови організації освітнього процесу, що забезпечує ефективне формування пізнавальної активності молодших школярів на уроках «Я досліджую світ». З’ясовано показники розвитку пізна-вальної активності учнів початкової школи. Обґрунтовано головні умови ефективності розвитку піз-навальної активності під час вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Зазначено, що розви-ток пізнавальної активності молодших школярів у процесі вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ» буде здійснюватися ефективніше за умови цілеспрямованого, систематичного, методично вива-женого використання різноманітних засобів навчання. Доведено, що розвитку пізнавальної активності молодших школярів на уроках інтегрованого курсу «Я досліджую світ» сприяють: формування в учнів позитивної мотивації до діяльності; використання ігрових, інтерактивних, особистісно-зорієнтованих завдань та вправ розвивального, творчого, проблемного характеру.