Короткий опис(реферат):
Сучасна освітня система України зіштовхнулася з низкою викликів, зокрема через російсько-українську війну, які спричинили значні освітні втрати з-поміж учнів різновікових груп. Особливої гостроти виокремлена проблема набула в молодших класах, де формуються базові мовні та ключові компетенції.
Державна служба якості освіти України провела масштабне дослідження якості організації освітнього процесу в умовах війни у 2023–2024 навчальному році, яке вказує, що основним викликом в організації освітнього процесу є дуже помітне й суттєве зниження мотивації учнівства до навчання: 61% – у містах та 64% – у селах. Також 54% учителів міських шкіл і 48% учителів сільських закладів освіти акцентували увагу на нестабільному психоемоційному стані своїх учнів (минулоріч – 35%). Значно погіршився й емоційний стан педагогів: про це говорять 21% вчителів у містах і 16% – у селах [5, с.1]. Означене вище має неабиякий вплив на зниження мотивації учнів чи зацікавлення до вивчення української мови, що, своєю чергою, зумовлює напрацювання комплексних підходів до організації навчання.