Короткий опис(реферат):
Умови війни, в яких Україна живе вже практично два роки, породжують нові виклики і диктують нові умови життя. Кожен громадянин України стикнувся із новим і жорстоким життєвим досвідом, викликаним
воєнним станом, запровадженим на території України від 24 лютого 2022 р. Фактично з першого дня повномасштабного вторгнення рф в Україну, психологи та психотерапевти, які до цього працювали переважно з мирними запитами, почали активно відшукувати й вчити протоколи воєнної та кризової психології, створювати у соціальних мережах та месенджерах ресурси психологічної допомоги, розробляти програми психологічної підтримки та головне – в перші місяці війни знаходилися цілодобово на зв’язку з тими, хто потребував підтримки. Бомбардування міст, обстріли населення, викрадення та вбивства цивільних, масове переміщення, людські страждання – усе це в наш час є страшними реаліями. Діти в таких умовах ще й навчаються, знаходять можливість та ресурси виходити на зв’язок і
бути присутніми на заняттях, опановувати навчальний матеріал. Найбільш сензитивним періодом для формування життєстійкості в умовах війни є підлітковий вік, оскільки саме він визначає подальший розвиток особистості, впливає на становлення його ціннісних орієнтацій і життєвих установок. Тому наразі вирішальне значення мають дослідження впливу війни на особистість підлітків, збереження їхнього психічного здоров’я та розробки ефективних стратегій і програм, що обмежуватимуть у
подальшому вплив несприятливих психологічних наслідків війни.