Короткий опис(реферат):
У статті досліджено проблему визначення критеріїв розумової відсталості спортсменів у педагогічному та психологічному аспектах. Обгрунтовано, що використання коректних критеріїв допуску спортсменів з вадами розумового розвитку до змагань за програмами Спеціальних Олімпіад чи Параолімпійських ігор є запорукою успішного розвитку цих напрямів адаптивного спорту. Показано, що відсутність можливості коректного визначення нозологічного статусу змусила Спеціальні Олімпіади відходити від кількісної оцінки рівня розумового розвитку спортсменів за допомогою стандартних методик психодіагностики та використовувати інші критерії допуску. // In the article the problem of determining the criteria for mental retardation of athletes in the pedagogical and psychological aspects is researched. It is grounded, that the use the correct criteria for the admission of athletes with intellectual disabilities to compete on the programs of Special Olympics or Paralympics Games is the key to successful development of these trends of adaptive sports. It is show, that inability of proper determining the nosological status is forced Special Olympics to move away from quantitative assessment of athletes’ mental development using standard methods of psycho-diagnostics and use other criteria for admission.