Abstract:
В статті проаналізовано основні групи інноваційних педагогічних технологій, які підвищують якість підготовки спеціалістів. Розглянуто проблеми використання інноваційних технологій та питання їхнього впровадження в освітній процес вищого навчального закладу, серед яких –мультимедійні лекції, інтерактивне спілкування, інтернет-форуми. Визначено підходи та форми роботи, які можуть задовольнити сучасний попит студентів, сформувати необхідні компетентності, професійно-особистісні якості майбутніх учителів, фахівців освітньої сфери. // In the article the basic groups of innovative pedagogical technologies, which promote quality of specialists’ training, are analyzed. The problems of innovative technologies use and question of introduction in the educational process of higher educational establishment of innovation technologies, such as multimedia lectures, interactive intercourse, and internet forums are examined. The approaches and the forms of work, which can satisfy modern demands of students, form necessary competences, professional personality qualities of future teachers, specialists in educational sphere, are determined.