Abstract:
У статті досліджено методику організації роботи з домашнього читання на уроках англійської мови у загальноосвітній школі. Обґрунтовано, що домашнє читання іншомовної літератури повинно стати невід'ємним, рівноцінним компонентом усього педагогічного процесу навчання іноземним мовам. Розкрито уроки домашнього читання та методику контролю розуміння змісту прочитаного. Запропоновано класифікацію видів читання: читання з перекладом і без, аналітичне, синтетичне, самостійне, несамостійне, підготовлене, непідготовлене, екстенсивне та інтенсивне. // The methods of organization of work on home reading on English lessons at secondary school are considered in this article. The author thinks that home reading of foreign literature must be the essential and equivalent component of a pedagogical process of foreign languages teaching. The home reading lessons, the methods of control of reading contents understanding are investigated in the article. The author determines the types of reading: reading with and without translation, analytical, synthetic, independent, dependent, prepared, unprepared, extensive and intensive.