Abstract:
У статті запропоновано визначення поняття орфографічної компетенції; охарактеризовано роль вправ у досягненні правописної компетенції; вмотивовано думку про те, що саме вправи становлять зміст навчальної діяльності школярів, допомагають реалізувати принципи свідомості й автоматизму в процесі навчання орфографії; проаналізовано класифікації диктантів, основні види списування; рекомендовано паралельно працювати над орфографічним правилом і розвитком писемного мовлення учнів; системні розробки орфографічних вправ трансформовано в єдину поетапну структуру. // The article defines the concept of orthographical competence; describes the role of exercise in achieving orthographial competence; motivates the idea about the fact that the exercises constitute the content of educational activity of pupils, helps implement the principles of consciousness and automaticity in learning spelling; analyses classification of dictations, basic types of cheating; recommends working on spelling rule and development of written speech of pupils in parallels; contains system designof spelling exercises transformed into a singlephased structure.