Abstract:
У статті розкрито особливості застосування культурологічного підходу до дослідження проблеми полікультурної освіти майбутніх фахівців з туризму. Обґрунтовано, що концепція дослідження проблеми ґрунтується на розгляді полікультурної освіти майбутніх фахівців з туризму як соціокультурного загально-педагогічного феномена. Проаналізовано фактори, що зумовлюють актуальність дослідження проблеми полікультурного освіти майбутніх фахівців з туризму, наведено характеристику одного з основних концептуальних підходів – культурологічного – в контексті окресленої проблеми. // The article considers the features of the application of cultural approach to the studies of multicultural education of future specialists in tourism. The concept of the study is based on a consideration of the problem of multicultural education of future specialists in tourism as a socio-cultural general pedagogical phenomenon. Having briefly analyzed the factors that contribute to the relevance of the research problems of multicultural education of future specialists in tourism, the author dwells on the characteristics of one of the main conceptual approaches – cultural – in the context of the outlined problems.