Abstract:
В статті досліджено різнофакторні особливості функціонування Рівненського базового медичного коледжу як основної установи проведення педагогічного експерименту дисертаційного дослідження. Висвітлено історичні, педагогічні та організаційні аспекти становлення освітньої складової в коледжі. Визначено основні спеціальності, які стали результатом тривалої ретроспективи розвитку коледжу на теренах краю. Розкрито етапи формування науково-педагогічного колективу, як основи для засвоєння професійних компетентностей. // The article is first from the series of the publications sanctified to the different factors to the features of functioning of the Rivne base medical college as basic establishment of realization of pedagogical experiment of dissertation research. The historical, pedagogical and organizational aspects of becoming of educational constituent are lighted up in a college. Marked row of specialties that became the result of the protracted retrospective view of development of college on the walks of life of edge. Considered stages of forming of scientifically-pedagogical collective, as bases for mastering of professional knowledge.