Короткий опис(реферат):
В статті досліджено діяльність націонал-соціалізму у сфері релігії та освіти. Розглянуто основні напрями нацистського вчення, зокрема політику расизму, знищення конкуруючих світоглядних позицій, абсолютна централізація влади. Розкрито етапи розвитку фашизму у Німеччині (1933–1945 рр.): консолідуючий (1933–1934 рр.), реакційний (1935–1938 рр.) та ліберальний (1939–1945 рр.). // The main object of our research work is the investigation of the National Socialism policy in the sphere of education and its influence on the school education in Germany. The scientific approach represents the National Socialism policy concerning the religion and education. The main directions of the National Socialism teaching, namely Racism policy, destruction of the competitive world view positions, absolute centralization of power are investigated in this work. The stages of the development of fascism in Germany (1933-1945 pp.): consolidating (1933 – 1934), reactionary (1935–1938) and liberal (1939–1945) are revealed. (1933 – 1934), reactionary (1935–1938) and liberal (1939–1945).