Abstract:
У статті досліджено особливості формування іншомовної компетентності в учнів середньої школи на уроках іноземної мови за допомогою засобів зорової наочності. Обґрунтовано, що зорова наочність сприяє ефективному вивченню іноземної мови, кращому розумінню нового матеріалу та зростанню інтересу до вивчення нової мови. Розкрито, що сучасна система засобів наочності є недостатньо розвинутою через стрімкий розвиток науки і техніки, тому існує необхідність в провадженні нових засобів наочності та мультимедійних технологій. // The article investigates the features of the formation of foreign language competence of secondary school students on the lessons of foreign language with the help of visual aids. It is substantiated that the visual aids contributes to the effective learning of a foreign language, better understanding of new material and increasing interest in learning a new language. The modern system of visual aids is not sufficiently developed through the rapid development of science and technology, so there is a need for the production of new means of visual aids and multimedia technologies.