Короткий опис(реферат):
У статті досліджено теоретичні засади організації наукової роботи магістрантів-філологів у процесі опанування лінгвістичних дисциплін. З’ясовано закономірності, принципи, методичні прийоми, типові форми наукової роботи магістрантів-філологів та окреслено шляхи формування дослідницької компетентності магістрантів-філологів у лінгводидактичному дискурсі. Визначено взаємозв’язок між науковою і навчальною роботою, залежність якості наукової роботи від рівня дослідницької компетентності магістрантів. // In the article the theoretical basis of scientific work organization for student in the master's programme in philology in the process of linguistic subjects learning is studied. The main patterns, principles, methodical modes, typical forms of research work are named and the ways of research competence formation (for student in the master's programme in philology in the linguistic didactical discourse) are outlined. The interconnection between scientific and educational work, the dependence of scientific work quality on the level of research competence of student in the master's programme are defined.